czwartek, 30 czerwca 2011

Skutery

  Podczas lata kierowcy samochodów oraz piesi mają okazję oglądać małe skutery. Jest to dobre rozwiązanie jeśli mamy niedaleko do pracy, a jazda samochodem umęczy nas i zajmie tyle czasu co spacer poprzez zakorkowaną trasę.

Niestety takie skuterki mają bardzo małą ładowność i można upchać tylko tyle co w plecak i ewentualny schowek na kask. Projektant Elliot Oritz wyszedł z rozwiązaniem dla ludzi potrzebujących odrobinę większej możliwości załadunku. Nazwał swoją koncepcję Cargo co z ang. znaczy ładunek.

Dzięki jego skuterowi można spokojnie i bez problemów przewodzić drobne paczki, pizze, zakupy i inne rzeczy. Specjalna rama posiadać będzie wnęki zaczepy i inne ułatwienie do przymocowania przewożonych przedmiotów. Pomimo z lekka pokracznego i niewygodnego kształtu funkcjonalność projektant jak widać przedkładał ponad wszystko.

NIEKTÓRE SKUTERY I COŚ O NICH :
KINGWAY Maximus

Grupa: 50cc turystyczny
Maximus - jest największy motorower firmy, jednocześnie zwany flagowym modelem. Mocny i masywny pojazd, to jego główne atuty. Wygodny pojazd, który sprawdzi się na wypady weekendowe. Na rybki czy na grzybki, do sklepu i nie tylko..
Silnik ekonomiczny, 4 suwowy chłodzony powietrzem. Atutem też jest spora i wygodna kanapa. Pojazd stylistycznie nie odbiega wielce od innych, ale na pierwszy rzut oka widać jego wielkość. Główna wadą jest jego waga, ponieważ waży aż 122kg. Nie dla każdej osoby ta waga może być odpowiednia.


TGB  BK1 KURIER

Grupa: 50cc
Można rzec: TRYTON w wersji "dostawczej". Kurier
faktycznie posiada przód identyczny jak w TRYTONIE.
Skuter ten jest jednoosobowy, miejsce pasażera zajmuje
ogromny kufer, który jest integralną częścią pojazdu. Dla BK
nie problemem jest dostarczenie pizzy, czy może ważnych
dokumentów w stanie nienaruszonym na czas. Silnik
kuriera to jednocylindrowy dwusuw osiągający moc
3,2 (4,4) kW (KM) przy obrotach 7250/min. Silnik
chłodzony jest powietrzem. Układ hamulcowy to hamulec
tarczowy z przodu, a z tyłu hamulec bębnowy. Koła
tego modelu TGB to 14' z przodu, a 12' z tyłu.
W takim wypadku krawężniki nie są problemem.
Pojemność zbiornika paliwa w Kurierze to 6,8l.
Przy spalaniu 2,5 L i pełnym zbiorniku przejedziemy około
250 km na jednym baku, co dodatkowo czyni Kuriera
skuterem bardzo ekonomicznym. Tego TGB można bez
problemu nazywać skuterem "ciężarowym", lub
"dostawczym".

ITALJET SCOOP

Grupa: 3-kołowy
Wydawałoby się, że to Piaggio ze swoim MP3 było pionierem w konstruowaniu rewolucyjnych, trójkołowych skuterów. Jednak mało kto wie, że tak nie jest. W 2001 roku Italjet, znany ze swoich legendarnych Formul i Dragsterów, zaprezentował w Mediolanie Scoopa.
Wygląd tego skutera wzbudzał wielkie kontrowersje. Nie dość, że miał trzy koła, to jeszcze miał typowy, `dragsterowski` styl. Skuter jeździł i działał na tej samej zasadzie co MP3, niestety ogromny kryzys finansowy nie pozwolił firmie na wdrożenie tego modelu do produkcji. Pozwoliło to Piaggio na przejęcie i firmowanie pomysłu Italjeta pod własnym znaczkiem.

2 komentarze:

  1. Jeśli chcesz wziąć pożyczkę, to koniecznie zastanów się, na jaki cel. To ważne. Moim zdaniem każdy powinien zdawać sobie sprawę z tego, że pożyczka to nie są żarty. Ja wiedziałem, że lepszy samochód mi się przyda. Warto zakupić coś z wyższej półki. Na stronie internetowej Credy jest fajna firma pożyczkowa - polecam.

    OdpowiedzUsuń